לדף הבית - www.israports.co.il
דף הבית
דלג על קישורי ניווט
אודות החברה
פיתוח נמלים
ניהול נכסים
שירותים מקוונים
ענף הנמלים בישראל
איכות הסביבה
מרכז החיפוש
צור קשר



דלג על קישורי ניווט
סוכני אניה
סוכני מכס ומשלחים
מובילים יבשתיים
מסופים ותאגידים על קו המים
יבואנים ויצואנים
הרשמה לשירותים מקוונים
מרכז תמיכה ללקוחות
סטטוס מכולה
סטטוס אניות, תכנית עבודה
טבלאות קהילתיות
מידע על מסרים אלקטרוניים
שיחזור מסרי CyberArk
מידע על גובה הגלים
אודות תס"ק - ים
אינדקס מונחים ותהליכים
מיבזקוני תסק ים
ניתוב
 
ניתוב - Pilotage

העברת אוניה בנתיבי מים מיוחדים הדורשים מיומנות מיוחדת, כמו תעלות, כניסה לנמל או שיוט בנהרות.
ניתוב, להבדיל מניווט  navigation הנעשה על ידי הקברניט בים הפתוח, נעשה על ידי נתב.

יש אזורים בים שמומחיות הקברניט אינה מספקת כדי שיוכל לנתב את האוניה. למשל תעלות כמו תעלת פנמה שהיא צרה ועוברות בה אוניות רבות. התעלה בנויה ממעברים ובריכות, המעברים צרים עד כדי סנטימטרים בודדים בין האוניה וגדות התעלה. גם בתעלת סואץ ובמעבר קורינטוס המצב דומה. וכך המצב גם בנהרות מסויימים בהם מותר שייט.

לעיתים השימוש בנתב אינו הכרחי אך הקברניט מחליט להשתמש בשירותי נתב כדי להתגבר על מורכבות המעבר.
לפי החוק הישראלי כל אוניה שמתקרבת לשטח נמל מוכרז חייבת להשתמש בשירותי נתב. הנתבים הללו נקראים נתבים כפויים.

לערך המלא
  Skip Navigation Links
דף הבית
אודות האתר
מפת האתר
דרושים
פניות הציבור
שאלות נפוצות
RSS
כל הזכויות שמורות לחברת נמלי ישראל