ייתכן שאתה מנסה לגשת לאתר זה מדפדפן מאובטח בשרת. הפוך קבצי Script לזמינים וטען מחדש דף זה.
כניסה
ניתוב
האתר הראשי - Site collection
דף הבית
תס"ק ים
ניתוב
נראה כי JavaScript אינו זמין בדפדפן שלך. הפעל את JavaScript ונסה שוב.
האתר הראשי - Site collection
דף הבית בעברית
נבחר כעת
דף הבית באנגלית
אודות החברה
מי אנחנו
מבנה ארגוני
מידע על קהילת הגמלאים
ניהול נכסים
איכות הסביבה
ענף הנמלים בישראל
סחר חוץ ונתונים סטטיסטיים
לאחרונה
Home Page
asdsa
Israel's Seaports
דף הבית
נבחר כעת
Toggle navigation
>
א
א
א
23.04.2018
מי אנחנו
חדשות החברה
אחריות חברתית
מידע לקהיליית הגמלאים
גלריית תמונות
הצטרפות לרשימת דיוור
סרטים
מי אנחנו
חדשות החברה
אחריות חברתית
מידע לקהיליית הגמלאים
גלריית תמונות
הצטרפות לרשימת דיוור
סרטים
חברת נמלי ישראל
יעדים
מבנה ארגוני
דירקטוריון והנהלה
ספר טלפונים
דו"ח הממונה על בצוע חוק חופש המידע
חברת נמלי ישראל
יעדים
מבנה ארגוני
דירקטוריון והנהלה
ספר טלפונים
דו"ח הממונה על בצוע חוק חופש המידע
האתר הראשי - Site collection
>
דף הבית
>
תס"ק ים
>
ניתוב
ניתוב
תמונת דף
ניתוב - Pilotage
העברת אוניה בנתיבי מים מיוחדים הדורשים מיומנות מיוחדת, כמו תעלות, כניסה לנמל או שיוט בנהרות.
ניתוב, להבדיל מניווט navigation הנעשה על ידי הקברניט בים הפתוח, נעשה על ידי נתב.
יש אזורים בים שמומחיות הקברניט אינה מספקת כדי שיוכל לנתב את האוניה. למשל תעלות כמו תעלת פנמה שהיא צרה ועוברות בה אוניות רבות. התעלה בנויה ממעברים ובריכות, המעברים צרים עד כדי סנטימטרים בודדים בין האוניה וגדות התעלה. גם בתעלת סואץ ובמעבר קורינטוס המצב דומה. וכך המצב גם בנהרות מסויימים בהם מותר שייט.
לעיתים השימוש בנתב אינו הכרחי אך הקברניט מחליט להשתמש בשירותי נתב כדי להתגבר על מורכבות המעבר.
לפי החוק הישראלי כל אוניה שמתקרבת לשטח נמל מוכרז חייבת להשתמש בשירותי נתב. הנתבים הללו נקראים נתבים כפויים.
לערך המלא
הדפס
שלח במייל