הונחה אבן הפינה לפרויקט התחבורתי להרחבת שדרות הרצל וגשר על נחל לכיש באשדוד. שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ח"כ ישראל כץ:מערכות התחבורה הקיימות במרחבי הנמלים מחויבות שיפור, הרחבה והתאמה לתחזיות הגידול בהיקף המטענים ...

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ח"כ ישראל כץ:מערכות התחבורה הקיימות במרחבי הנמלים מחויבות שיפור, הרחבה והתאמה לתחזיות הגידול בהיקף המטענים ובהתאמה לגידול בנפח תנועת המשאיות בשנים הקרובות.
שלמה ברימן,  מנכ"ל חברת נמלי ישראל: פרויקט זה הוא השלב הראשון בפרויקט תחבורתי עתידי , עתיר השקעה, לחיבור אזורי התעשייהשבעורף נמל אשדוד לכביש 4 

שר התחבורה , התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ח"כ ישראל כ"ץ הניח היום את אבן הפינה לפרויקט תחבורתי חדש להרחבת שדרות הרצל וגשר על נחל לכיש באשדוד. בטקס נטלו חלק ראש העיר אשדוד, יחיאל לסרי, מ"מ מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל המבצעת את הפרויקט, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, שי ברס, אפרים מיכאלי, יו"ר ועדת הפיתוח של דירקטוריון חנ"י, גדעון סיטרמן, יו"ר חברת נמל אשדוד ועוד.

על פי הנחיית שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים תבצע חברת נמלי ישראל את הפרויקט להרחבת שדרות הרצל (מרחוב בן גוריון ) והגשר על נחל לכיש באשדוד, בואכה כביש 41. הפרויקט ימומן ברובו מתקציב המדינה (משרד התחבורה) וכן מתקציב עיריית אשדוד .

שר התחבורה , התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ  ציין כי מערכות התחבורה הקיימות במרחבי הנמלים מחייבות שיפור מתמיד, הרחבה והתאמה לתחזיות הגידול בהיקף המטענים ובהתאמה,  לגידול בנפח תנועת המשאיות בשנים הקרובות.אנו פועלים להגדלת תנועת הטענים בנמל אשדוד באמצעות הקמת רציפי מים עמוקים ובמקביל פועלים לפיתוח "עורף נמל" ולפיתוח אמצעי תחבורה מתקדמים, שיאפשרו תנועה שוטפת של הסחורות אל הנמל וממנו. הרחבת כבישים במרחב נמל אשדוד הוא נדבך חשוב לתפעול נמלים, לשיפור מערך ההובלה ולהפחתת העומס בכבישים. זהו השלב הראשן של פרויקט תחבורתית עתיד השקעה אשר יחבר אזורי התעשייה הקיימים והמתפתחים בעורף נמל אשדוד אך כביש 4 –ציר התחבורה הראשי לתל-אביב ולב"ש. "הטלתי על חברת נמלי ישראל את ביצועו של פרויקט תחבורתי- יבשתי זה, שמצטרף למערכת הדרכים הקיימת ויוצר את מערכת הדרכים העתידית אשר תאפשר ותשפר את הנגישות לנמל אשדוד ולנמל העתידי . בכוונתי להטיל על חנ"י פרויקטים תחבורתיים נוספים הקשורים לנמלים" הוסיף השר.

ד"ר יחיאל לסרי ראש עיריית אשדוד ציין בדבריו: העיר אשדוד נהנית בשנים האחרונות מפיתוח תשתיות ומערכות תחבורה בהיקף חסר תקדים בהובלת  שר התחבורה,  תודה לחנ״י  על העבודה האינטנסיבית לפיתוח  התשתיות והקמת פארק נמלי ישראל. ד"ר לסרי קרא לשר התחבורה להקים את הנמל הבא באשדוד.

אפרים מיכאלי יו"ר ועדת הפיתוח של דירקטוריון חברת נמלי ישראל: "זהו עידן חדש ואתגר לחברת נמלי ישראל הנכנסת לתחום תשתיות הכבישים בקנה מידה גדול. בנוסף, חברת נמלי ישראל תמשיך לקדם  את פרויקט נמלי העתיד, פיתוח התשתיות הנמלים ופיתוח עורף הנמלים למען כלכלת ישראל".

 שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל: " חברת נמלי ישראל  רואה בפעילות זו נדבך חשוב נוכח תרומתה הגבוהה לתפעול הנמלים, לשיפור השירות למערך ההובלה היבשתית ולהפחתת העומס בכבישים, ככל שתגדל תנועת המטענים בנמלי הים בעשור הקרוב, כפי שאנו צופים.   אנו רואים בפרויקט זה  שלב ראשון של פרויקט תחבורתי עתידי עתיר השקעה אשר יחבר את אזורי התעשייה הקיימים והמתפתחים בעורף נמל אשדוד , אל כביש  4 – ציר תחבורה ראשי בואכה תל-אביב- ובאר שבע.  ברימן ציין כי בד בבד מקימה החברה  מסוף רכבת מטענים חדש בעורף נמל אשדוד , המוקם בהשקעה משותפת עם רכבת ישראל בהיקף של כ-250 מיליון ₪, אשר נועד לתת מענה לגידול בתנועת המטענים באמצעות רכבות מטען ולצמצם את היקף שינוע המטענים במשאיות במערכות הדרכים.

אודות הפרויקט:
כביש שדרות הרצל הוא  אחד הצירים הראשיים  בעיר אשדוד והוא מתחבר לכביש הגישה העיקרי לנמל אשדוד (כביש 41 ) , הוא משמש בחלקו הצפוני כאחד מצירי הכניסה והיציאה העיקריים מהעיר.  במסגרת הפרויקט יורחב הכביש מרחוב בן גוריון ועד לצומת המפגש עם כביש 41 , מ-2 נתיבי נסיעה כיום ל-5 נתיבים. לצד הגשר הקיים מעל תוואי נחל לכיש ומסילות הרכבת, יוקם גשר נוסף, מזרחית לקיים, באורך של 335  מטרים. כ"כ יוקם צומת מרומזר חדש, אשר יחבר את רח' הצורפים לשדרות הרצל ויאפשר גישה נוחה ובטוחה לאזור התעשייה הקלה של אשדוד.  על פי התכנון יארך הפרויקט כשנתיים.

אורלי מלכה, רונן צור תקשורת , 052-6226274

צלם:  גדעון מרקוביץ