חברת נמלי ישראל: ארבע חברות הפעלה בינלאומיות -בהן מהשורה הראשונה בעולם בתחום- הגישו מועמדותן לשלב המיון המוקדם המחודש (PQ) במכרז לבחירת מפעילים בינלאומיים לנמלים החדשים

המועמדות:

חברת TIL מהולנד שבבעלות MSC חברת הספנות השנייה בגודלה בעולם,

קבוצת EUROGATE מגרמניה מפעילת מסופי המכולות הגדולה באירופה, 

חברת  ICTSI הפיליפינית המפעילה  טרמינלים נמליים ומסופי מכולות ברחבי העולם,

קבוצת SIPG מסין מהמובילות במזרח הרחוק בתחום הפעלת מסופי מכולות

שר התחבורה, חה"כ ישראל כ"ץ: "הקמת הנמלים החדשים תימשך במלוא התנופה. ייבנו שני נמלים חדשים במקביל. רק טובת הציבור תקבע- תהיה תחרות, התייעלות והחירות לבחור בנותן השירות."


ארבע חברות הפעלה בינלאומיות בהן חברות מהשורה הראשונה בעולם בתחום הפעלת מסופי מכולות וטרמינלים נמליים, הגישו את מועמדותן לשלב המיון המוקדם  ( PQ) המחודש במכרז 
לבחירת מפעילים בינלאומיים לנמל המפרץ בחיפה ולנמל הדרום באשדוד. 

החברות הן : חברת TIL מהולנד שבבעלות MSC , חברת הספנות השנייה בגודלה בעולם. קבוצת EUROGATE הגרמנית מפעילת מסופי מכולות הגדולה באירופה,  חברת  ICTSI הפיליפינית, המפעילה 
מסופי מכולות ברחבי העולם, וכן הגישה מועמדותה קבוצת SIPG- Shanghai International Port (Group) Co. מסין מהמובילות באזור המזרח הרחוק בתחום הפעלת מסופי מכולות.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, חה"כ ישראל כ"ץ: "הקמת הנמלים החדשים תימשך במלוא התנופה. ייבנו שני נמלים חדשים במקביל. רק טובת הציבור תקבע-   תהיה תחרות, התייעלות 
והחירות לבחור בנותן השירות." 

שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל: "החברה נערכת לתת מענה לצרכי המשק ומקדמת באופן אינטנסיבי את הפרויקטים להקמת הנמלים החדשים. במקביל לקידום המכרז להפעלת הנמלים החדשים ע"י חברות הפעלה בינלאומיות, שיביאו עמן סטנדרטים בינלאומיים גבוהים של תפעול ושירות, אנו מתקדמים במכרז לבחירת הקבלנים להקמת הנמלים,  המצוי בשלב ההצעה הטכנית. 
לצד זה נמשכת פעילותנו לאגירה מקדמית של אבן להקמת שוברי הגלים וכן ייצור קוביות הבטון להגנה עליהם. כל זאת על מנת לאפשר, בהינתן האות, להתחיל בבניית הנמלים".

מחברת נמלי ישראל נמסר עוד כי מדובר במכרז דו שלבי, השלב הנוכחי של המכרז הוא שלב ה PQ (בחינת כשירות מוקדמת). מתמודדים שיעמדו בתנאי הסף יעברו לשלב הבא, שלב ה- RFP (Request For Proposal ) .

על פי המודל הנהוג במרבית הנמלים בעולם, חברת נמלי ישראל, הזרוע של המדינה לפיתוח נמלים תקים את הנמלים החדשים בכלל זה הקמת שוברי גלים, רציפים, ועבודות חפירה ימית, כאשר המפעיל הבינלאומי שיבחר יידרש לתכנן, לממן ולהקים את השטח התפעולי (Service Infrastructure התשתית העליונה), כולל השלמת מערכות תשתית שונות כגון: חשמל, מים, תקשורת וכן הקמת מבנים 
תפעוליים שונים Superstructure) ). כמו כן,  אחראי המפעיל לרכש ולהתקנת הציוד התפעולי - מנופים, כלי רכב ייעודיים, וציוד אחר הנדרש להפעלת נמל. 

תנאי הסף בשלב המיון המוקדם:

בתחום תפעול נמלים: 

*ניסיון בהפעלה של לפחות 3 מסופי מכולות  שונים בכל אחת מהשנים 2011 ו-2012 .

*תפעול מסופי מכולות בהיקף ממוצע של  3 מיליון  TEU בשנה לפחות, במהלך השנים 2011  ו-  2012.

*לפחות אחד מהמסופים משנע מעל ל 750 אלף TEU בשנה , בשנים 2011-2012.

בתחום הפיננסי: 

נדרש מחזור הכנסות שנתי ממוצע מינימאלי בגובה 400 מיליון דולר בשנתיים האחרונות וכן הון עצמי מינימאלי בגובה של 100 מיליון דולר בשנה האחרונה.

למידע נוסף: אורלי מלכה, 052-6226274