חברת נמלי ישראל: המכרז הבינלאומי להקמת הנמלים החדשים עולה שלב - 3 קבוצות בינלאומיות וישראליות ניגשו לשלב ההצעה הטכנית. בקבוצות חברות מובילות מישראל, אירופה, סין . בראש הקבוצות עומדות 5 חברות שעברו את שלב המיון המוקדם ( PQ)

חברת נמלי ישראל הודיעה היום כי 3 קבוצות הכוללות שורת חברות מהגדולות בארץ ובעולם בעלות מומחיות וניסיון בהקמת נמלים, עבודות ימיות ותשתיות, ניגשו לשלב ההצעה הטכנית במכרז להקמת הנמלים החדשים, נמל המפרץ, בחיפה ונמל הדרום, באשדוד. במתמודדות – קבוצה סינית, מיזם משותף (JV ) לחברות מישראל ומיזם משותף ישראלי-אירופאי . למעשה משתתפות במכרז 5 חברות מבין ה-7 שנגשו בתחילת ההליך ועברו את שלב המיון המוקדם (PQ). כל קבוצה מורכבת מקונצרנים הנדסיים עתירי פעילות בתחום הנמלי.

המכרז להקמת הנמלים החדשים הינו דו שלבי, השלב הנוכחי המתייחס להצעות הטכניות-המקצועיות , לשני הפרויקטים,  ולאחריו שלב ההצעה הכספית להקמת 2 נמלים, הצפוי במאי 2014 .

העבודות נשוא המכרז כוללות בכל אחד מהפרויקטים:  הארכת שובר גלים קיים והקמת שוברי גלים משניים, הקמת רציפים וחפירה ימית. 

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ: "הרפורמה בנמלים מתקדמת במלוא התנופה. אני מברך על כלל החברות שמתחרות על הקמת שני הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד. נמלי הים החדשים יביאו לתחרות והמרוויח העיקרי יהיה הציבור".

שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל אמר: "מדובר בפרויקטים הנדסיים ימיים גדולים ומורכבים החיוניים למשק והם יוקמו בסטנדרטים גבוהים, הדורשים ביצוע ע"י חברות קבלניות מהשורה הראשונה בארץ ובעולם בעלות יכולת מוכחת וניסיון. במקביל, אנו ממשיכים בהיערכות להפקת ואגירה מקדמית של אבן , שהינה משאב חיוני וקריטי לפרויקט תשתית מסוג זה, ובייצור קוביות בטון וזאת כחלק מהיערכות שוטפת לקידום הפרויקט בהתאם ללו"ז ההנדסי".

כזכור, בחברת נמלי ישראל מצויים כיום בשלב המיון המוקדם (PQ)  של המכרז לבחירת המפעיל הגלובלי  (Global Operator) להפעלת הנמלים החדשים.