חברת נמלי ישראל יצאה למכרז לשדרוג רציף 21 שיאפשר את קליטת האוניות הגדולות בנמל אשדוד

חברת נמלי ישראל פרסמה הבוקר מכרז לשדרוג רציף 21 עבור חברת נמל אשדוד. בחלקו  הראשון הקמת מסוע גרעינים מהרציף עד לממגורה שבעורף הנמל ובחלקו השני שדרוג הרציף באורך של כ-  550 מטר, שיאפשר קליטת אוניות מכולה הגדולות באורך של 400 מטר ויאפשר לחברת נמל אשדוד מתן רמת שירות דומה לזו של נמל הדרום ושאר הנמלים. שדרוג הרציף ימומן על ידי חברת נמל אשדוד.

הפרויקט הוא מהלך אסטרטגי של חברת נמל אשדוד , כחלק מהיערכותה לעידן התחרות שיחל עם פתיחת נמל הדרום בשנת 2021.

מלבד התשתית הפיזית, עליה אחראית חברת נמלי ישראל, חברת נמל אשדוד תדאג להעמיד את ציוד השינוע הנדרש לטיפול באוניות הנ"ל ולהכשיר את שטחי האחסנה הנדרשים לצורך כך.

פרויקט שדרוג הרציף ומסוע גרעינים יתבצע במקביל לעבודה התפעולית של הנמל ויארך כ 41 חודשים, תוך שיתוף פעולה בין חברת נמלי ישראל לחברת נמל אשדודי.

רם בלינקוב יו"ר חברת נמלי ישראל אמר כי בעוד העובדים וההסתדרות מתקוטטים, שר התחבורה ישראל כ"ץ הנחה  חברת נמלי ישראל  לקדם את הפרויקטים  לשדרוג רציף 21 ומסוע גרעינים כחלק מהיערכות המדינה למימוש הרפורמה בנמלים. עוד הוסיף כי הקמת מערך לשינוע גרעינים מרציף 21 בנמל אשדוד לממגורות אשדוד יהווה שדרוג משמעותי לרמת השירות ליבואני הגרעינים, הורדת כמות המשאיות הנעה בכבישים והורדת יוקר המחייה.